Friday, July 23, 2021

随意小品 - 怜悯

 于是主人叫他来,对他说:‘你这个恶仆,你求我,我就免了你欠我的一切。 难道你不应该怜悯你的同伴,好像我怜悯你一样吗?’ (马太福音 18:32-33 新译本)

“Then the master called the first servant in. ‘You evil servant,’ he said. ‘I forgave all that you owed me because you begged me to. Shouldn’t you have had mercy on the other servant just as I had mercy on you?’ (Matthew 18:32-33 NIrV)
***这个很多讲台拿来讲,为的是为了最后一句。其实他们自己不知道,讲的是包括他们自己讲台。
所以讲台应该用怜悯的眼光看台下会众,但是很可惜我看过有一些是用 "你们这些超级大罪恶" 来看你们。
~他人只懂饶恕,我说啊,你别忘了怜悯。